Friday, April 3, 2020

SJ204 Sejarah Kebangkitan Negara - Negara Afrika (1).


Yusni Tria Yunda [✔đź“ťđź“š].
...

'Pharaoh', kalau cara Linguistic SU, menjadi "your aid", sebagai bentuk Cara Ke-3 dalam SJ301 Historiografi (1), didapat setelah kita mengéja Cara Ke-3 tadi secara Téhnik Oral_Lingual: 'ioereyd', dan menyadari bahwa 'i'_"Greek" <vokal 'i', dalam bahasan Bahasa Yunani Kuno> adalah lazim dituliskan dengan Huruf "y", selain Huruf "i" asli, yang oléh se_Bab itu, Romawi leluasa menggunakan Huruf "i", "ii", dan "iii", sebagai substitusi dari "1" Arab, "2" Arab, dan "3" Arab.

Secara ésénsi, pengenalan 'inti' dari Ke_Afrika_an Kuno [an Ancient Africa], terkenal dengan Konsép 'Fir`aun' ("Pharaoh") ini, namun "count"_`ain ke_Fir`aun_an bukan semua Peserta Didik telah_lagi mengetauinya, apabila tanpa dibantu oléh Guru dan atau Tutornya, baik yang mengamalkan Multi_Disiplinér, ataupun Intra_Disiplinér keilmuannya mengenai konsép 'Fir`aun'.

Itulah maka: konsép 'Fir`aun', masihlah global, apabila belum dilakukan dékonstruksi guna membedah dan lalu mengukur secara kuantitatif temuan - temuan yang dapat dikategorisasikan sebagai Funding_Account Found mengenai "count"_`ain: hitungan terhadap cara meninjau Konsép 'Fir`aun'.

Mendéwakan, menganggap dèwa, ya itu kecenderungan mempertuhankan dan mengakui ketuhanan pemberian - pemberian kita ["aid"/bantuan] kepada Pihak - Pihak Lain, membuat seperti éfék 2:262 [Qur`aan Suroot al Baqoroh ayat ke-262], yang memperjelas kemusyrikan pelakunya bagi Allooh dalam kontéks Konsép Tauhid.
Tiga hal; konsép, kontéks, dan kontén, dengan demi kian: adalah berbéda, secara hasil temuan dékknstruksi ala Linguistic SU.

Bangkitnya jiwa - jiwa bangsa - bangsa yang selama tanpa disadari telah mempertuhan amalan - amalan baik dari [yang pernah dilakukan oléh] dirinya, sehingga kebaikan - kebaikan tersebut malah menindas - menjajahnya, adalah bukan mudah, apabila Allooh belum mengutus bangsa - bangsa lain, ya itu Bangsa - Bangsa Éropa, dan sebelumnya, sedikit dari kalangan Bangsa Asia, agar menyadarkan masyarakat penghuni pendukung kebudayaan - kebudayaan Afrika, melalui 'terjemahan' kolonialismeu dan imperialismeu oléh Bangsa - Bangsa Éropa tersebut atas Tetangga Terdekat_nya ini, yang berbéda motif dan serta pola Kolonisasi - Kolonialismeu_nya dengan yang meréka lakukan terhadap Benua Australia.

Pun, salasatu Poin 'Sejarah sebagai Hukum' dari peribahasa Indonésia yang lagi meninjau Afrika ini, ya itu:
LEPAS DARI MULUT HARIMAU, MASUK KE MULUT BUAYA,
adalah berbéda dengan:
LEPAS DARI MAU HARIMU, MASUK KE MULUT BIAYA.

Yang pertama, sering dialami juga oléh umumnya bangsa - bangsa pendukung peradaban Asia, yang bertetangga dekat dengan Afrika, di arah timurnya.
SJ412 Multikulturalismeu dalam Pembelajaran, dengan demikian, mémang diperlukan sebagai sajian bagi Calon Pendidik Peserta Didik, guna memahami sejarah bangsa - bangsa lain di kawasan - kawasan lain: dalam téma - téma yang beririsan dengan Sejarah Indonésia <tempat lokasi Pusat Kampus UPI berada>.

Itu adalah keperluan menyamping, guna berkaca, dan kalau memungkinkan: bercermin kepada konsép, dari kontéks, ataupun sebaliknya, guna menemukan ma`rifat kontén samping.
________
Translated To English》
'Pharaoh', if the Linguistic SU method, becomes "your aid", as a form of the Third Method in SJ301 Historiography (1), it is obtained after we have studied the Third Method in Oral Oral Technique: 'ioereyd', and realized that 'i  '_ "Greek" <vocal' i ', in the Old Greek language> is commonly written with the letter "y", in addition to the original "i", by the chapters, Roman is free to use the letters "i", "ii",  and "iii", as substitutes for "1" Arabic, "2" Arabic, and "3" Arabic.

By Ă©sĂ©nsi, the introduction of the 'core' of Ancient Africa is famous for this 'Pharaoh' ("Pharaoh") concept, but the "count" _of other_fir_aun_an is not all students have known about it anymore, if without  assisted by the teacher and / or tutor, both those who practice Multi_Discipline, or their Intra_Discipline knowledge about the concept of 'Fir`aun'.

That is why: the concept of 'Fir`aun', it is still global, if it has not been constructed to dissect and then quantitatively measure findings that can be categorized as Funding_Account Found regarding "count" _'ain: counts on how to review the Fir'aun concept.  '.
Dismissing, considering dèwa, yes it is the tendency to deify and acknowledge the divinity of our giving ["aid" / aid] to Other Parties, making like Ă©fĂ©k 2: 262 [Qur`aan Suroot al Baqoroh verse 262], which makes it clear  polytheism is the culprit for Allah in the context of the Concept of Tawheed.

Three things;  concept, context, and context, thus: are different, according to the findings of the Linguistic SU style.

The resurrection of the souls of the nations which as long as they unconsciously have affirmed the good deeds of [that have been done by him], so that the goodness actually oppresses - colonized him, it is not easy, if Allah has not sent other nations, yes  the European Nations, and previously, a small part of the Asian Nations, to raise awareness of the inhabitants of supporters of African cultures, through the 'translation' of your colonialism and imperialism by the European Nations to their Nearby Neighbors, which differed in their motives and patterns of colonization.  - His colonialism with what they did to the Australian Continent.

Also, one of the points 'History as Law' from the Indonesian proverb, who is reviewing Africa, is that:
REMOVED FROM THE MOUTH TIGER, ENTERED TO THE CROSS-MOUTH,
is different from:
REMOVED FROM WANT TODAY, LOG IN TO YOUR MOUTH COST.
First, it is often experienced by generally the nations supporting Asian civilization, which are neighbors close to Africa, in the east.
SJ412 Your Multiculturalism in Learning, therefore, is needed as a presentation for Prospective Educator Students, in order to understand the history of other nations in other regions: in tĂ©mas which intersect with the History of Indonesia <where the location of the UPI Campus is located>.  This is a sideways need, to look in the mirror, and if possible: reflect on the concept, from the context, or vice versa, in order to find the side counter ma'rifat.
_________

Suntingan_1: 17/04/2020:
Mengubah Warna Back_ground, Warna Huruf, serta menambahkan Foto - Foto Ă©ditasi Aplikasi PhotoGrid.


No comments:

Post a Comment